Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Carlson - 29 november 2013 17:41

I veckan var det dags för utbildning igen. Det är verkligen så inspirerande varje gång. Att ha så engagerade lärare är en förmån. Det lyckas verkligen att motivera oss kursdeltagare med sin entusiasm. Jätteroligt att träffa dom andra kursdeltagarna, dom har så himla mycket olika erfarenheter att dela med sig av. Den här gången har vi bl.a fått lära oss rätt tillvägagångsätt vid drogtestning och vi har fått veta mer om att genoföra drogtest och vilka testmetoder som finns att tillgå. Längtar redan till nästa gång det är dags att åka tillbaka.


I helgen är det dags att göra julfint när det är första advent och allt. Ska plocka fram julstjärnor och stakar och barnen och jag ska baka pepparkakshus. Har sett riktigt fina julbockar på Åhlens så det bli nog en liten shoppingrunda också. Hoppas att det snart kan komma lite snö så vi kan se fram emot en vit jul i år.

Av Johanna Carlson - 17 november 2013 16:59


Läste ett hårt men underbart inlägg på Brittas blogg som handlar om hur man kan se på ett problem.


Jag var tvungen att återge det inlägget..


Jag har en ganska hård historia från Gambia. Men trots sin bryskhet har den nått att lära oss.

 

Medelklassen och överklassen i Gambia har hembiträde. En dag när en man ur gambisk medelklass kommer hem till sin compaun för att äta lunch sitter hans fru och gråter.

- Varför gråter du, frågar han.

- Vårt hembiträde är med barn, svarade hon gråtande.

- Det är hennes problem, svarar mannen.

Kvinnan gråter högre och säger, men hon säger att det är du som är pappan.

- Det är mitt problem, svarar mannen.

Nu gråter kvinnan så hon hulkar, men jag kan inte leva med en man som gör hembiträdet med barn, säger hon gråtande.

- Det är ditt problem, svarar mannen.


Snacka om att vara tydlig om vem som äger problemet. För sakens skull ska jag säga att historien är inte sann, utan berättad för mig bara som en rolig historia..


Källa:

http://brittas.se/2013/11/vem-ager-problemet/

Av Johanna Carlson - 17 november 2013 16:49

TRO MEJ

Den bestialiske mångmördarens moder
förklarade inför rätten att han varit ett
mycket snällt barn. "Och snäll är han 
fortfarande", tillade hon, "innerst inne.
Tro mej."

 

Nils Ferlin

Ovido - Quiz & Flashcards